Fejlődő elektronikus ügyintézés

elektronikus ügyintézés

Erőltetett menetet diktál a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala az elektronikus ügyintézések terén. Nemrég került bemutatásra egy olyan mobilalkamazás, az OkmányApp, amely éppen az okostelefonosokat segíti, mert okmányügyeiket így már kényelmesen, sorban állás nélkül intézhetik. Az igény természetesen megvan erre az újításra az okostelefont használók körében is, az emberek kétharmada örömmel fogadta.

A postai elektronikus ügyintézések is rohamléptekkel tartják az elvárt fejlődési ütemet. Szintén okostelefonos alkalmazásként lehet a Postai Agora applikációval már csekkbefizetést lebonyolítani, amelyhez akár a bankkártya is regisztrálható. Az iCsekk működése érdekében januártól már csak QR-kóddal ellátott postai csekkek kerülhetnek forgalomba Az új postai applikáció természetesen ennél sokkal többre is hivatott, hiszen más szolgáltatásokat is tartalmaz, mint például díjkalkulátort, csomagkövetési funkciót.

Természetesen a postai elektronikus alkalmazásnak is voltak előzményei, hiszen a Postai Agora projekt 2012-ben indult útjára, és ma már összesen 160 postahivatalban működik olyan terminál, melyen kormányablaknál, okmányirodákban intézhető ügyekben olvashatnak az érdeklődők fontos információkat. Sőt a legújabb alkalmazásnak köszönhetően ügyintézések is indíthatók, még akár időpontot is lehet foglalni telefonos beszélgetés, vagy személyes jelenlét nélkül!

Az elektronikus ügyintézések fejlesztése természetesen nemcsak azt célozza, hogy minél gyorsabban és minél ügyfélbarátibb módon megtörténjenek a különböző postai, hivatali ügyintézések. Természetesen ez is fontos, de a felgyorsított üzemmód egyben munkavállalói oldalról is kedvező, hiszen országos szinten naponta több tízezer emberrel kerülnek az ügyintéző kapcsolatba és ez igen megterhelő, no meg költséges.

 

 

Vélemény, hozzászólás?